Wednesday, November 30, 2011

sleeping beauty

video
lepas semua kakak dah 'pengsan' akhirnya tuan puteri mengalah juga!

Wednesday, June 1, 2011

recommended for reading



aku suka buku ni.aku recommend hampa bli

buah 'neraka'




satu hari muna balik dari prasekolah bercerita, umi,tadi kakak buat buah neraka.ha?terkejut aku, tp aku dapat agak buat apa sebab dia bawak balik skali hasil dia memasak hari tu.
so, cuti ni, aku saja ajak anak2 buat buah 'neraka'
kalau yang tatau resepi, google je. aku belasah je tepung pulut, air pandan, garam.uli sampai lembut.buat bulat2, masuk gula "neraka" yang dah dipotong halus.rebus air sampai mendidih, masukkan buah 'neraka' tadi, kalau dah timbul masakla.dah angkat masuk dlm kelapa parut yg dicampur garam sket. ala,kacang je.bolehla nak buat projek ngan anak2 untuk mengeratkan kasih sayang dan dari depa dok tgk tv ja..tp warning, penatla mengemas pastu..tepung penuh umah.jangan xcaya,cik kerinting pon buat!sini aku letakkan bukti dia.soryla gbr blur,guna hp je tangkap,tgn penuh tepung!

Monday, May 30, 2011

anniversary





For the Rest of My Life Lyrics
By: Maher Zain

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally




Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Artist: Maher Zain
Album: Thank You Allah
Copyright: Awakening Records 2009

bulan 5 ni penuh dengan hari spesel dalam hidup aku.termasukla 28Mei adalah anniversary aku yg ke 6.sedar tak sedar dah 6taun aku hidup bersama suami tercinta dan dah ada 3 anak pun!
dulu masa sekolah tak terpk pun akan kahwin,tp dah jodoh kan. ALLAH lebey mengetahui segala yang terbaik buat kita. semoga keluarga kami senantiasa dirahmati allah dunia akhirat. seganla nak cita pasal aku n suami aku bercinta,biarla menjadi kenangan sepanjang hayat. taun lepas abg bg hp,taun ni?hehe taun ni hadiah best punya..setelah sebulan aku memasak pakai satu tungku,abg bg dapur baru..aku ni suka masak,tp nak cepat je.so kalau dapur 1 tungku, lambatla..nak jd kuah,goreng n sayur. so dah ada dapur baru ni apa lagi ucapan yang tersayang..bawak2la rajin2 masak n sedap2,kurang2la jumpa mamak kat kdai tu.hehe. TQ ABANG.I LAP U

Aifa munirah






On 24th May 2011, Aifa Munirah genap 2 tahun. Alhamdulillah,syukur kepada Allah kerana mengurniakan aku anak yang sangat menyejukkan hati dan tidak banyak kerenah. Genap juga dua tahun aku berjaya menyusukan dia. Anak-anak yang sebelum ini,belum cukup 2 taun,dah dapat adik. Jadi sejak melahirkan Aifa,aku bertekad dengan izin suami,nak menyusukan dia sampai 2taun seperti di dalam Al-Quran
Nak eksklusif breastfeed ni bukannya senang. Alhamdulillah bila aku mengandung anak ke 3,aku dah bertekad nak menyusu eksklusif bila tengok kawan sek segambut, Cikgu Ruzie relax ja pam susu ari2 kat sekolah. Aku masa mengandung bli pam avent manual 2nd hand.try pump,macam senang ja.
Bila dah bersalin, alhamdulillah dapat pembantu rumah, blhla dia tlg tgk2 kan anak bila aku kumpul stok EBM(expressed Breast MIlk). cuma stok aku xla banyak macam orang dok tunjuk dalam majalah Pa & Ma tu.tp masa sebelum 6bulan, sekali pam tu blh dapat 7-8 auns. alhamdulillah.
bila aku pindah sek by end of 2009, aku susah hati jugak sebab sekolah jauh, jadi aku punya EBM mesti ditambahkan kerana biasanya aku kuar umah pukul 6pg dan plg awal dlm pkl3 br smpi rumah. masa ni memang tension,pagi2 bangun expressed milk,tp xbanyak.kat sekolah jarang dapat express, kalau dapat pun sangat sedikit.macam2 aku mkn natambah susu. brokoli tu dah mcm ulam. air skali minum bertong-tong.mai umur dia dah 17 bulan, aku dah tak perah.maknanya blk sek br jumpa sususebab susu lain dia tanak.perah susu memang takdak apa dah..tp alhamdulillah dapat jugak dia menyusu 24 bulan. pas ni nak cr idea cemana nak bg berenti plak.mak aku suh buh jadam, macam aku kck2 dulu:).tp kaunselor laktasi, pn rita rahayu kata anak dia dah 3 taun masih menyusu!hehe..cuma yg ptg dia kata dont offer dont refuse:)
insha allah anak ke seterusnya aku nak bli pump yg bagus sket dan berganda,kumpul stok awal2 supaya xputus stok mcm kat aifa ni. amin ya rabbal a'lamin

hulu langat landslide

last 21st May, Malaysia had been surprised by the landslide in Hulu Langat. The landslide claims 16lives. Most of it are inmates and few are children who came to the center on weekends and 1 I think is a warden.
I Feel very sad with the news because the tragedy is actually a disaster waiting to happen. the condition of the slope behind the orphanage is very dangerous.but all the experts only come to tell about its danger after the tragedy happen
For me, besides the lack of enforcement(come to think of it, manala cukup officer nak monitor semua slope..tp kalau dia dtg lebey awal..16 lives will not be wasted), awareness of the public should be increased. I always read about the slopes and the characteristics of slopes that is dangerous always appear in The Star n othe rnewspaper but maybe we should put more information like this on electronic media,esp on TV. do it in animation form like iklan kebersihan n menjaga alam sekitar.
Another thing for me, although however hard for us to raise our child, we should be thankful for them, in them we find so many solace n happiness.Some of the affected parents only come to claim donantions.sedangkan semasa hayat...allahua'lam,its not right for me to judge others..
May ALLAh bless all the victims and put them in the jannah. kawan2,marilah kita sayangi anak2 kita selagi mereka masih ada..

Monday, May 16, 2011

aku ni guru!


BERBURU ke padang datar
Dapat rusa belang kaki
Berguru kepala ajar
Ibarat bunga kembang tak jadi
(dedikasi kepada Hari Guru dan guruku tercinta)
Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum jadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetiaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di Ibu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakili seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.
Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku
Budi yang diapungkan di dulangi ilmu
Panggilan keramat "cikgu" kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat.

USMAN AWANG
1979

sejak kecik2, aku tak pernah minat jadi cikgu. kalau mak tanya, hang esok besaq nak gheja apa?cikgu no?laju je aku jawab-ishk..xmaula, cikgu xglamorla ddan mcm2 alasan lg aku ckp.nak jd cita, habeh je mengaji kat ukm, interview tak sangkut2, nak sbg master, ayah kata toksahla..ayah xdak duit,hang kerja dulu,sok2 hang sambung.dia dengaq ja aku dpt inetrview mn2, mesti masam ja,tak bg la tu..ayah aku ni memang konservatif,anak dia kalau bleh sema kena keja kerajaan, tp aku xsalahkan dia..dia pun keja gomen, polis hutan @ bhs dia-mata-mata.
satu hr dia tgk ada iklan kpli kat paper, dia suh aku amik.aku ni pernah mtk ms ukm,tp masa tu xhabes lg, so xdpt..tp x ni,aku dengaq ja la ckp ayah, nak p mana@ event sedara mara pun malas nak jawab soalan..hang tak kerja lg ka?so,kawan baik aku..ala tlg amik borang kat kami ber5 geng2 cherok tokkun ms tu..tak silap aku maryani,aku,ala, nurit n rohai kot..ishk..btoika?rsnya nurit takhabes lg ms tu..okla,hantam la..yg dpt interview nya aku n ala. n both of us dapat!aku dpt IPDA,JITRA n Ala dapat MPSAH, Sg Petani(la ni IPSAH)
pejam-celik sat ja 10 bln training, posting yg best pasal kami ppps kpli yg pertama ke sek rendah..aku mula2 memang xsuka sek rendah pasai aku ni xpenyabaq sangat..tp lama2 ok ja, xla stress gila. aku dpt KL..jauh tu!ala dpt PEnang!TAk ACi.batch aku ms tu byk dpt kl,selangor n Jhr.seb baik xlepas ke sarawak/sabah. aku dok melawak ngan ayah terchenta, best pa yah dpt sabah/sarawak...duit elaun ja 1500(masa tu).3bulan xtengok gj, beranakla gj dlm akaun..hahaha, seb baik xdapat sabah/sarawak/kalau x mesti habeh gak gj mcm kwn aku shida(scha) pasal tetiap x cuti naik belon balik semenanjung.
first posting, SK SEGAMBUT,KL. walaupun KL,aku rasa mcm bukan kat KL pasai budak dia..mostly indonesian..situ ada setinggan besaq punya..tp bestnya semua dekat!rugi ms tu aku xpandai shoping..sogo,midvaley, bangsar..seme dekat!mengajar budak2 ni expectation xtinggi,parents ada yg educated,tp yg org indon memang sanjung tinggi cikgu. ada satu budak tu,nama dia zaid..aku ingat sampai skrg,dah tingkatan 2@3kot.ujung taun first year aku ngaja tu,dia dapat no 1,mak dia dtg jumpa aku mcm nak sembah aku!pdhal,aku xbuat apa..anak dia yang rajin.aku doakan dia berjaya,walau dimana dia berada.selepas anak 3, kawen,ada can bli umah seniri,alhamdulillah walaupun kawan2 aku kt tempat jin bertendang(hehe,depa jeles aku bli umah murah),aku mtk tukar selangor. dapat n dapat SK TAMAN MELAWATI 2.GILA!dr umah aku,naik kancil 660cc taun 1996 aku tu,dekat 2jam br sampai..tu pi ..takera blk lg..MRR2 time ptg gerenti jemmm baekkk punya..mau lepas isya' br smpi(sbb aku sek ptg).jd aku mtk tlg kat peg di PPD tlgla bg sek dekat sket.alhamdulillah,lg seminggu nak bukak sek,aku dpt SK Bandar Baru Selayang 2, dekat stadium selayang. sek baru,budak seket je,dlm 500lbh..budak2 thap average ke atasla..kawasan tu semua middle kelas..habeh koman ada la pekerja2 MPS.setakat ni aku xjumpa lg anak indon.
bila ngajo sek ni,banyak aku blaja..kat segambut dulu blaja kontrol kelas,memgaja.kat sini,lebeh lg..expectation dr pentadbir n parents sangat tinggi.memang agak stress bg cikgu pemalaih mcm aku ni..tp lama-lama,alah bisa tegal biasa..memang sayang natinggai mana2 sek,tp lth berulang alik hari2.kalau traffic ok,40minit sampai. kalau xok,setakat ni aku pernah amek ms 2 jam smpi sek. ada jugak mintak tukar,tp lom berjaya.
Bila aku bc dlm kosmo td(16/5) pasal cikgu SK Dabong tu, pehh...tak tersanggup aku..memang kagum bila..naik ketapi 3 jam pegi,3 jam blk..kol 4 pg danaik tren..memang tadak kehidupan cikgu tu..tp aku rs penyejuk ati dia,anak2 kg ni biasanya sangat menghormati guru.jrg melawan dan sabtu/jumaat nya tak diganggu.
aku tau kawan2 hat tak keja cikgu memang cemuih dengaq cikgu merungut dlm paperla atau apa2 media.aku bukan bela n bukan nak bangkang. kami cikgu,ada 300,000 dlm perkhidmatan awam.jd kami suara yg besaq.kalau dah ghamai,memangla mcm2 takena.aku cuma nak ckp satu ja.
banding keja cikgu ngan keja opis(kerajaan)
cikgu masuk sek kul 7.20, blk plg awai 2.30..hat ada latihan..kui 5 mai plak
org opis masuk kul 8,smpi 5.blk trusla..xmai dah
cikgu,kalau 41/29, nanaik 44/32 kena tunggu 10 taun
kalu keja opis, yg PTD la plg best 3taun ja 44, pstu 48,52..jusa and so on..(ramai tau cikgu yg pencen gj langgaq tiang)
yg aku xphm,pasaipa claim, cikgu claim satu tempat duduk teksi, pegawai leh claim keta?
tahla..pikiaqla seniri..bg aku bab gj ok lg, bab cuti tu xtahan
hampa kata cikgu cuti banyak,tau dak cikgu cuti paksa(cuti sek pun kdg kelasla,mtgla, bt kejala,failla,datala),kalau nak rehat ka xllarat ka,kena amik mc, opis leh gak amik cuti..pastu cuti leh dipanggel plak tu..ada kwn aku MC,pun kena mai mtg sek..tataula..
apa pun aku bersyukur,aku jd cikgu.ada keja, ada gj nak bg anak2 aku mkn.dan aku xperlu pk brp byk sale aku nakena achieve bulan ni,25hb ja,p cucuk atm,amik duit.26hb,aku hau..dok diam2 kat umah..hehe
dan tak semua cikgu makan gj buta,tak percaya mai la sekolah aku, cikgu buncit2 taklarat berjalan dua -tiga bulan nak bersalen melompat2 latih bola jaring., melompat-lompat ajaq anak menyanyi,memanjat2 meja buka suiz lcd(remote rosak) n menunggingnungging repair pc.kami xminta OT.kami xminta org bg hadiah berbakul2 di hari guru. cukupla..TERIMA KASIH cikgu(walaupun kami dibayar utk mengajar) n xsalahkan kita cakap terima kaseh pada abg misai jaga trafek walaupun memang keja dia n ucap tq pada cashier walaupun memang keja dia:)?

Friday, May 6, 2011

Catatan untuk mak


A Song For Mama lyrics
Songwriters: Edmonds, Kenneth B;

You taught me everything
Everything you've given me
I'll always keep it inside
You're the driving force in my life, yeah

There isn't anything
Or anyone that I could be
And it just wouldn't feel right
If I didn't have you by my side

You were there for me to love and care for me
When skies were gray
Whenever I was down
You were always there to comfort me

And no one else can be
What you have been to me you will always be
You will always be the girl
In my life for all times

Mama, Mama you know I love you
Mama, Mama you're the queen of my heart
Your love is like tears from the stars
Mama I just want you to know lovin' you is like food to my soul
Yes it is, yes it is, oh, yes it is, yes it is, yes it is oh

You're always there for me
Have always been around for me even when I was bad
You showed me right from my wrong
Yes you did

[ From : http://www.elyrics.net/read/b/boyz-iI-men-lyrics/a-song-for-mama-lyrics.html ]
And you took up for me
When everyone was downin' me
You always did understand
You gave me strength to go on

There was so many times
Looking back when I was so afraid
And then you come to me and say to me
I can face anything

And no one else can do
What you have done for me
You'll always be, you will always be
The girl in my life, ooh oh

Mama, Mama you know I love you
Mama, Mama you're the queen of my heart
Your love is like tears from the stars
Mama I just want you to know lovin' you is like food to my soul

Never gonna go a day without you
Fills me up just thinkin' about you
I'll never go a day
Without my mama

Mama, Mama you know I love you
Mama, Mama you're the queen of my heart
Your love is like tears from the stars
Mama I just want you to know lovin' you is like food to my soul

Lovin' you is like food to my soul, oh yeah
You are the food to my soul, yes you are

mother's day is around. usually my family did not celebrate this.tapi x salah rasanya pada hari ini aku nak bercerita mengenai mak aku. she's a lovely woman and she still is. her name given by the father is Siti Hawa but i'm not aware why everyone call he Esah, Esyah and my father even have pet name for her..Ecah( Now my niece, AISYAH YUSAIRAH inherit the pet name). she was born on somewhere in September 1942. She doesnt even have her birth certificate because of japanese occupation. thats why she cannot exactly remember when she was born. due to the japanese occupation, she was born with the features like the japanese. she has very fair skin and slit eyes. my arwh ayah always teased her a lot about her eyes.
My mother was born to the family of paddy planter. she only went to school for a while and have to stop schooling to take care of her younger sibling. she rarely talks about her life as teenager. I assume she doesnt have the life of one because she has so much responsibility and she was married at 16( i can even cook while I'm 16!).

Life with ayah is hard off course. Arwah ayah work as a POLIS HUTAN(now we call it
PGA). He rarely at home because of the nature of his work,going to jungle for few months and always not at home. I'm still amazed how does she manage to take care 7 of us single-handedly. I already feel at lost while having only three girls!
Mendengar cerita -cerita ibu miithali,selalunya mendengar ibu tunggal, tp mak, walaupun ayah ada, tetapi semua tanggungjawab kepada anak2 banyak pada mak. Alhamdulillah abg2 dan kakak2 boleh dikatakan semua menjadi "orang".

Sejak kecik aku memang manja, maklumla..nama pun cik manja. jarang mak marah,kecuali ponteng solat n benda jahat2 lainla..(malu nak sebut), mak memang jarang bercakap ksar,tinggi,menengking2 macam aku. mak memang sabar, jauh beza dari aku. mak rajin memuja tuhannya, aku cukup2 wajib ja..mak memang segala-galanya yang baik berbanding diriku. sampai aku dah 32 taun pun, sebut ja nak makan apa..tengah malam pun dia sanggup buat..teringat skali masa mengandung anak no berapa tah..dr kl, sampai kg dah tgh mlm,cakap kat mak nak mkn maruku mak.mak buat bertin2,dalam masa tu jugak..aku amik sekeping ja,pastu takmau dah..sory mak..betul2 menyusahkan mak...
masa aku g haji, tahun 2004, p dengan mak n abang sulung..aku dapat satu ujian yang cukup besar.mak,seperti mana org tua lain,memang lambat pergerakannya berbanding aku yg masa tu baru 25 taun,masih bujang dan kuat.aku jarang dapat tunggu mak kalau berjalan dengannya,slalu mak tekrkedek-kedek mengejar langkahku yang pantas.aku memang sangat selfish masa tu..sampaila masa kami nak pergi WUKUF..TABUNG HAJI dah bgtau jemaah kena cepat turun bawah lobi sebelum pukul 3,tp mak masih lambat siap,bubuh barang kuar barang dari bagasi. AKU INGAT MASA TU AKU MARAH SANGAT NGAN MAK, aku kata macam2 yang mengguris hati dan perasaan jiwa tua nya. apa yang aku tahu,masa tu bagi aku..mak lambat..aku hentak kaki kuat2,turun lobby bawah menanti meninggalkan mak ku terkulat-kulat di atas..akhirnya pukul5 br kami bertolak ke ARAFAH. Semasa wukuf,aku dah boleh cakap elok2 ngan mak. tp masa di MINA, satu demi satu ALLAH menunjukkan balasan aku berkasar ngan mak. Mula2 hari pertama melontar, 10 ZULHIJJAH, masa di bilik air, cermin mataku jatuh ke lubang tandas. aku memang meraba kerana tiada cermin mata.mujur abangku membawa spare,dipinjamkan padaku. Hari Kedua Melontar, walaupun aku begitu berhati-hati2, skali lagi aku menjatuhkan cermin mata ke lubang tandas..abg marah, mak menyebut jugak, eda ada buat apa2 ni..aku dah mula rasa gerun..Balik dari MINA, sampai sahaja di MEKAH, selepas berehat2, abang mengajak kami TAWAF DAN SAIE HAJI.masa nilah,UJIAN besar menanti aku..slalunya aku tawaf 7 x keliling kaabah tu kacang ja, tp aritu, dengan org bukan main ramai, walaupun aku juga bertubuh badan org arab, tp satu pusingan pun aku rasa xmampu, dadaku rasa dihentam cukup-cukup ketat sehinggakan aku tak boleh bernyawa..aku cuba sedaya upaya, mak dah mula menangis melihat keadaanku.akhirnya dah siap tawaf,kaki diheret jugak untuk SAIE.masa ni lebih truk lg.aku hampir saie dalam keadaan naik kerusi roda.mak solat sunat,mintak ALLAH mudahkan. akhirnya habis juga dalam masa 2jam, padahal sai'e bagiku slalunya xsampai 1/2 jam pun. Bla blk ke bilik, aku mengerang kesakitan,bernafas rasa bagai perkara plg susah dalam hidup.terasa betapa nikmatnya setiap nafasku selama ini. 3 hari aku xboleh tido. pergi jumpa doktor pun xboleh buat apa.mak xberehat langsung menjaga aku, siang malam dia menemaniku walaupun tarikh kami berangkat pulang makin dekat dan bermakna, waktu utk dia jemaah di Masjidil HAram makin kurang. Berendam air mata mak masa tu,org di malaysia taktahu kerana mak xnak ayah yang d malaysia risau. teteapi abg ada juga msg bgtau keadaan aku pda masa tu dan memang btul ayah sgt risau. Selepas 3 hari p kinik tbg haji kali kedua, dr cakap..adik ni tak sakit apa..mungkin urat kot, saya bg morphine injection ya, mungkin lepas tido ok.aku ngangguk je,sebab nak nafas pun susah,apatah lg nak bercakap.terasa betapa menyesalnya aku masa tu,kalau tuhan ambil nyawa masa tu pun,izinkan aku mintak maaf dulu ngan mak..lepas kena inject,abg hantar aku dengan kerusi roda ke bilik.aku tido dekat2 sehari jugak. alhamdulilllah, sihat dan sempat jugak solat di masjidilharam sebelum balik MALAYSIA beberapa hari lepas tu.

Peristiwa ini sentiasa menghantui aku, bila aku kasar,bg mak menagis,aku ingat peristiwa ni, macamana seksanya aku nak bernafas..apatah lg seksanya seksa di neraka nanti kerana menggugurkan airmata seorang ibu. skali lagi aku rasa sangat2 terhutang nyawa dengan ibu semasa aku bersalinkan MUNA, anak pertama. Sakit kelahiran yang digesa(INDUCE), siapa yang pernah merasai,tahulah rasanya.masa itu memang ingat ALLAH dan mak ja..sorry hubby,ingat jugak..tp mak banyak lagi..
Mak, cemana pun cek buat mak, cek sayang mak sangat. cek harap ALLAH akan ampunkan semua dosa mak, selagi mak hidup, ALLAH mudahkan segala urusan mak. Berkati hidup mak, Pelihara diri mak dari segala mara bahaya dan segala yang terbaik untuk mk. Selamat hari IBu mak. Mak adalah Ibu yang terbaik!Semoga ALLAh sentiasa memberkati mak!

Thursday, May 5, 2011

jam teruk


perjalanan yang biasanya paling lama 40 minit, arini mengambil masa 2 jam. seawal 6.30 pagi aku dah terpacak di templer park, perjalanan dr templer park ke skbbs2 yang hanya 5km memakan masa 90 minit. alhamdulillah selamat sampai,keta tak buat hal,muna pun tido je all the way

Tuesday, May 3, 2011

family gathering 2011- 30 april 2011



last family gathering lengkap 7 beradik - 22 ogos 2005
TQ to kak liza,abg syed, syed amir,amirah n adik2 for being very sporting host and the delightful spread!

tempat baru,angin baru

salam readers..apakhabar semua?apakabar perasaan?apakabar iman?
for me everything is allright at the moment. just deep in my heart, I feel a bit emotional about one thing. IS TEACHING REALLY MEANT FOR ME?
last two weeks, I've been observed(cerap) by my GB, after the P&P session , she called me to let me know about my performance. Seriously, although I know I'm not that good at making learning MATHEMATICS is fun but I never thought I would get such a poor mark. hmm, she said I lack creativity to make learning is fun and I failed to make my children enjoys Mathematics. After the session, besides feeling a bit DOWN, I also 'muhasabah' diri whether I m qualified enough to be a teacher?lately, I've been questioning myself, again and again whether I make the right career decision?allahua'lam.
I used to enjoy teaching, I like my kids(my pupils),I can bergurau with them while teaching them. But lately I notice I am always like LION, roaring in the class. Sometimes my anger get the better off me. Am I under stress?ALLAHUA'lam.
sometimes I think I want to quit, but what else I can do? Off course my family cannot afford one working parent.besides, I'm going to be bored to death at home..maybe its time for me to reevaluate myself whether i am worth enough to be a teacher..

saat-saat pertama bergelar ibu

saat-saat pertama bergelar ibu
cinta hati pertama