Wednesday, May 15, 2013

HKL

Dah lama xdatang HKL. last datang sini masa bersalin Anisah Munawwarah in 2007. so, 13/5/2013 datang sini lagi.bukan untuk bersalin,tp pergi mengadap Institut Radioterapi dan Onkologi. sepanjang malam takleh tido mengenangkan nak merempit ke HKL..dahlah bertahun dah xbawa kereta di kl ni especially kawasan yang horror jamnya seperti hkl ni. jalan tun razak jemm, chowkit jemm, jalan pahang jemm.nanaik lrt,oh sungguh incovenience.tapi bawak kereta pun horror satu lagi ialah parking..adeh, tau jela..parking seciput,org ramai..
agaknya tengok takleh tido tu, abg misai menawarkan perkhidmatan menjadi supir xberbayar di pagi tu...oh, xmuat tangan, satu stadium selayang aku tadahkan..seb baikla xbawak kete,kuar umah kul 7, dkt kul8 br sampai pdhal hkl dr umah aku tu brp km lah sangat..adoi, cemana la aku nak ulang alik buat radiotheraphy 15 hari berturut-turut tu nant?ada yg nak pinjamkan moto..pergh,bestnya merempit!(abg misai awal-awal dah warning,XPAYAH!-ala,baru nak berangan..) another option, naik cab?o,aku benci naik cab.dulu,kini,selamanya!
eh, nak cita apa tadi,melalut plak!
ok,pas abg misai menurunkan penumpang x berbayar di hkl, aku masuk institut, tercangak-cangak macam rusa masuk kg. sapa-sapa nak anjur treasure hunt ke apa,hkl sangatla layak dengan "maze'nya,bangunannnya yang 'horror' dan sekarang ni tutup sana,tutup sini plak..nama ja hospital terulung di malaysia tetapi prasarana nya jauh lebuh dhaif..dahla gelap, nasib baikla nurse-nursenya ceria-ceria belaka..tunggu panggil nama, aktiviti plg dibenci,kena naik timbang..naik lg berat...manala nurse tu xheran,siap tanya,mana pesakit?sbb tengok aku bukan main segar bugar lagi.kebanyakan patient datang berteman, menaiki kusi roda dan hanya ada tulang dan kulit shaja.aku?korang nak suh aku derma isi pun boleh...:)
so,lebih kurang pas sejam menanti( xrasa lama, sbb kalau korang kenal cikgu aida,dia pasti akan jumpa teman borak:), dalam kes ni, jumpa aunty yg selalu kimo sama-sama di selayang.theva?huhu, dia kata apoinment kul9,datang kul9 la!haha. elok dia sampai,nama aku pun dipanggil
dr natasha nampak je aku,ha..noraida...peh,macam kawan lama ja.memangla dakenal dekat 5 bulan,tapi baru harini aku tahu dia cuma tua 2 taun je dari aku...dasatla, at the age of 36 dah jadi oncologist consultant. tp bilik dia duduk tu xpadan dengan title dia.satu bilik yg comel,kongsi 4!lantakla kan, janji service 6star!lama jugakla aku borak..hehe, macam-macam aku tanya..sibuk minta nak buat bone scan (pasal aku selalu skt tulang belakang breast yg mastec tu), tanya pasal herceptin treatment(aku mmg suka menyebok,pdhal aku xkena pun herceptin treatment) dan mcm-mcm lagi.marah juga dia tau aku dah g keja(hehe,relaxla doc, saya kerja pun main-main je..syok apa jumpa budak2,gaduh2, ngaja je,xpayah pk psl pbs,exam n segala kerja admin,clerical semua)..setelah puas dr natasha memeriksa dan melayan mulut becok aku, aku dihantar pergi jumpa radiotherapist, tempat nak buat bone scanning untuk amik apoinment dan pharmacy utk my first supply of tamoxifen. susah hati gak aku natelan tamoxifen ni esp dengar antara dia punya kesan ialah kanser ovari, tp dr natasha kata percentage is only 1% dan pesan dia xde lain,MAKAN!jangan lupa walau SEHARI!n JANGAN ENGANDUNG..adeh,dr ni, buat aku macam kanak-kanak ribena ja..xpela, dah dia doktor kan..kenala ikut. so lepas jumpa radiotherapist, set next apoinment, set apoinment bone scanning, amik ubat, around 10 aku dasiap.abg misai amik kul 10.30, pastu aku dok pk dah,nxt wk nak kena datang lagi.cemana ni? adakah BGR788 akan menawarkan perkhidmatannya lagi atau aku perlu menaiki cab!oh tidakkkk!

No comments:

saat-saat pertama bergelar ibu

saat-saat pertama bergelar ibu
cinta hati pertama