Tuesday, June 19, 2012

MATI ITU PASTI,TAPI KENAPA AKU SENTIASA LALAI?


 Ustaz Zahazan Mohamed's status.
3 hours ago
Hasan Basri ditanya : Apa rahsia zuhudmu di dunia ini? Beliau menjawab : aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain, kerana itu hatiku selalu tenang. Aku tahu amalku tidak akan dikerjakan orang lain, kerana itulah aku sibuk beramal salih. Aku tahu ALLAH Ta'ala selalu memerhatiku, kerana itulah aku malu jika ALLAH melihatku sedang dlm maksiat. Dan aku tahu kematian itu sudah menungguku, krn itulah aku selalu menambah bekal utk hari pertemuanku dengan ALLAH..

melihat ibu mertuaku yang sakit,mengingatkan aku pada saat-saat terakhir ayah.dan airmata ini melimpah lagi,berjurai-jurai
ya allah, ampunkanlah dosaku,dosa ibu baapaku,ibu mentuaku sebagaimana mereka menjaga kami sejak kecil dahulu.tempatkanlah kami di kalangan yang bertakwa dan berilah kami peluang berbaakti kepada mereka hingga ke akhir hayat mereka.amin,ya rabbal'alamin

No comments:

saat-saat pertama bergelar ibu

saat-saat pertama bergelar ibu
cinta hati pertama