Wednesday, May 15, 2013

chemo cycle 6!hurray!

alhamdulillah.yesterday, on may 14th menandakan kimo den yang terakhir.pagi-pagi mak dah telepon tanya..aduh,sentap juga pg2 cakap ngan mak.mak dah leh jd planner aku,ingat je dia tarikh-tarikh treatment nih.tq mak,for all ur doa,wishes, munajat tak putusnya(mengalahkan org sakit yg xsedar-sedar diri). adakah aku akan sebaik mak pada anak-anak sendiri nant?
sampai awal di Hospital selayang sebab dr aina dah pesan datang awal masa amik darah semalam. tapi tunggu punya tunggu,kul9 pon lom sampai lagi,biasala kalau dr on-call,kena layan kes di ICU dulu. so,aku sempat p breakfast ngan aini di oftalmologi unit n baru half way,theva sms,akka,dr sudah mari>CEPAT2!
adoi,nak lekat sambal kerang,peluk aini lebih kurang,balik ke daycare unit sepantas kilat. sampai je, dr aina pasang jarum triiage tu(90degrees punya jarum>>betul tahke istilah ni,matila doktor2 gelak ni) pada chemoport aku. sebab pakai chemoport jadi MO mesti ada masa pasang jarum.kalau iv biasa,HO je pun boleh pasang.
so,lepas pasang,tunggu plak ubat dari pharmacy.sambil tu sembang-sembang dengan volunteer dari BCWA. pasni xjumpa la diorang kalau aku xpi BCWA session tu.insha allah aku nak p lagi.ala sekali je sebulan, 3rd sabtu of the month di bcwa buidng in PJ.sapa-sapa natanya apa pasal breast cancer,elokla p situ.nak jadi volunteer pun ok.tp biasanya melayu kurangla nak jd volunteer ni.kebanyakkan chinese n few indians..kalau napinjam wig, nak beli bra pun boleh.cakap pasal bra, teringat apoinment aku nak buat silicon prostheses yang xjadi-jadi lagi.bilalah nak p amanita nih!
so, pas je ubat sampai, masuk ubat,kul1 dah siap.oh ya, sempat mengusik dr viktor yang ala-ala kpop star tu dan berbincang dengan dr richard,consultant oncologist tentang when should i start tamoxifen, dia advise utk start after two weeks post chemotheraphy n dr viktor sempat menakutkan aku kalau start awal,takut jd bloodclot dikaki..adoi dr,why a,u always spoil one!
pas chemo ingat nak singgah selayang mall jap,tp tkt lambat nak hantar muna sek agama nant,so blk trus,sempat bli brg namasak lunch(pdhal dah nak kul2,lunch apanya!),balik plak adik demam balik,this is already her 5th day!haritu dr dah suh bawak p spital,tp suami aku kata,chill..dia masih makan,lepakla..hehe,td dr ansar klinik tu dah muka kedut, kalau xbaik ni,kena buat blood test ni..adoi,aku dah gawat..dr plak sempat tegur aku punya wrist band yg lupa buang,baru keluar wad ke?.takla,sy baru blk kimo,muka dia nampak tercengang..hehe, org kimo selalu lepak ja kan kat umah..sepatutnya la..so..blk masak lunch..pastu mulala rasa kembong2 badan tu datang.malam aku xleh tido,start dah sakit perut mcm nak beranak tuh..ya allah,mudahkanlah aku,last dah ni...

No comments:

saat-saat pertama bergelar ibu

saat-saat pertama bergelar ibu
cinta hati pertama