Saturday, April 13, 2013

Cycle 4 yang sangat seksa

salam readers (perasan ada readers:)
sorry sebab lama sangat tak update. dah dekat 10 hari xupdate
selain mcm-mcm sakit rasa, ada satu sakit yang semua orang ada iaitu M-A-L-A-S
malas nak buka laptop yg dah bersawang ni
kalau update pakai tablet, banyak sangat typo..tulah,org jari besaq ni memang xsesuai pakai touch screen(huhu, alasan)
tapi sebab paling besar ialah kalini rasa sangat teruk
mula dengan hari ke 3 sampai ke 6, aku menjadi in bed patient
baring sahaja di atas katil sebab tersangat sakit semua badan
kebetulan makcik atun sakit juga, BP dia naik sampai pening tak boleh bangun, jadi memangla day 3 dan day 4 tu sangat mencabar
aku mengheret diri memasak utk semua walaupun sebenarnya rasa natido je sambil masak
nasib baik budak-budak tu ke sekolah naik van,kalau x, mesti ponteng.
day 5 & 6 , abang ada di rumah jadi abang boleh tolong tengok-tengokkan budak.seriously,kalau u on chemo,with kids around, memang susah kalau takde helper.i thank allah for makcik atun.alhamdulilah,alhamdulillah
by day 7, aku dah boleh bangun dan keluar cari barang rumah, tapi bila malam tak boleh tidur sampai harini, day 12.sebab apa?oh , cherry berry memiilih untuk menyerang di waktu malam. bayangkan org tak tido malam..sangat letih la..
kalini aku down lagi sebab sakit.bila down mula la nak nganga xpasai-pasai..allahu akbar,terima kasih kepada Suzana yang selalu menceriakan , sbb dia pernah melalui chemo,jd dia sangat memahami aku rasa . Dan sebenarnya patut aku malu pada dia kerana dia melalui keadaan yang lebih teruk pada suatu masa dahuu, SLE stage 4 tapi alhamdulillah dia sekarang sehat (walaubagaimanapun baru-baru dia masuk hospital semula, ada relapse).
isnin ni aku kerja, tolong doakan aku kuat untuk kerja, dan nxt chemo 23/4. dan doakan cherry berry ni berhenti..xlarat wehhhh

7 comments:

fareesha79 said...

aku baca blog ko. masih ingat tak kat aku. Aku doakan semoga ko sembuh. Setiap sakit pasti ada ubatnya.

aida abdullah said...

salam>rasa mcm kenal.cuba bg hint sket

fareesha79 said...

huda faujan, ko ingat aku lg tak?

aida abdullah said...

lahh..kok enggak ingat..ingatttt...kawan ms opkim>tq for ur doa huda>ko keje mane skrg?

fareesha79 said...

yooo, aku duduk nilai, kerja usim. ingat ko. pmkp jugak.

Eyna said...

I am a silent reader.. Sekapal and se'boat' dgn u... Having the BIG C ... Anyway ... kuatkan semangat... I am going for my second chemo.. InsyaAllah you will survive this.. Take care...

aida abdullah said...

tq eyna, hope u are tabah too n 'enjoy" ur chemo

saat-saat pertama bergelar ibu

saat-saat pertama bergelar ibu
cinta hati pertama