Saturday, February 23, 2013

Cycle 2 updated

Sekejap je dah cycle 2.19 feb aritu aku kimo lg.proses kimonye kejap je.natunggu result drhnya separuh hari!alhamdulillah bloodcount ngam2,ada aunty tu siap kena blk lg.aku plak siap naik 3kg!so kali ni kena jg pantang.suplement aku hold smpi aku xlalu mkn nantbr nak amik.bab jg pantang ni berchenta sgt.pg td ada sukaneka.k ina jamu nasi arab.tatahangodaan aku mkn sket.sdpnya nikmat nasi arab kambing!pastu blk umah plak bt bihun sup tulang.adoi. sedapnya! Jihad aida jihad
Kali ni kimo aku br muntah sekai.loya kurang.tp asek kembong perut smpi xboleh tido.pttla dr aina kata kesan kimo xsemestinya sama.yg konfirm,rambut memang dH boleh bilang dgn jari.org kata kimo 3 br botak.aku satu kimo dah langsai!agaknya kuat ubat aku ni.ngeri plak ingat ubatcycle4 nant.cycle 4 tu dr aina ckp ubat super kuat.allah,berikanlah aku kekuatan menghadapi semua ini.
Day 6
Smlm ramai datang kerumah sampai jiran-jiran hairan apa terjadi.dekat 10 kereta.masak lebih kurang je,minta maaf jika tak terlayan.Aishah yg bkl melanjutkan study ke korea pun dtg.Maksu doakan yang terbaik buat Aishah panjang umur kita jumpa lagi
.harini hantar mak blk kg naik ketapi.hopefully tak delay.sempat jejak kaki ke ikea.mkckk aton  telepon aifa muntahmuntah jd terus bLik tgk dia.alhamdulillah dah ok.ptg pulak suaami cukur kepalaku botak.lapang kepala tapi emosi rasa sangat berat.di usia 34tahun botak macam baby.
ya allah,bantulah aku
Day 8
Arini ada apoinment ngan mr salah, my dedicated surgeon.sbnrnya maleh nak dtg,rasa sehatla konon,tapi mengingati masa last appoinment, wound aku masih belum heal sepenuhnya,so I assume he want to see whether my wound had heal completely.
So jumpa dia,check zurgical wound yang sepanjang garisan khatulistiwaa tu dan juga chemo port.ada trainee dokfor dua org pun join.ms di wad,dr trainee cakap suka masuk tgk patient mr salah.budak2 tu siap copy rajahrajah yg mr salah lukis utk explain procedure n condition sakit aku.he is very good at explanation and a very good teacher.nurse pun cakap he rarely takes leave and always the first one to arrive at the clinic.moga allah memberikan keberkatan keatas hidupnya.ameen.
Ok,back to my checkup,since aku slalu skt blkg, mr salah suggest aku bt chest xray.mcm macam aku cerita,dia sengeh ja.hehe paranoid sungguh patient dia sorang ni.aku tanya part mana yg akan pergi dulu selain my other breast,he said it could be spine,clavicel bone n organs nearest to breast eg lung,liver.so nxt two weeks tgk result xray.hopefully xde pape,insha allah (last two months ct scan shows normal)

No comments:

saat-saat pertama bergelar ibu

saat-saat pertama bergelar ibu
cinta hati pertama